Annons:
Etikettupptäckt-av-kraftdjur
Läst 1407 ggr
uz00x
2017-03-20 01:12

Tyda drömmen om kraftdjur?

Genom hela min barndom hade jag alltid en dröm. Jag cyklade hem från stallet där vi då hade en häst. På åkerfältet vid stallet ser jag en ulv. (Tror inte ens jag första gången jag hade drömmen visste vad en ulv var) men, där står en självklar (I mitt huvud) ulv. 

Jag väljer att cykla förbi i hopp om att den inte ser mig, men självfallet gör den det, och jag cyklar "för mitt liv". Från stallet på vägen hem, finns det en plats man måste hoppa av cykeln på. Och i drömmen kommer jag fram till denna platsen, kastar cykeln åt sidan och springer. Jag förstår att jag inte kommer kunna springa ifrån ulven och förstår då att jag har en varg vid min sida. Jag ber vargen om hjälp, och vargen dödar ulven. Efter detta vaknar jag. 

Andra gånger har "min" varg endast varit en valp, och när jag ber om hjälp, dör valpen, och jag blir jagad in i ett hus, eller fångad och tuggad levandes på (Där jag får förståelsen att jag inte kan bli dödad av ulven) och det är då jag vaknar. När jag blir tuggad levandes vaknar jag alltid med smärta över hela kroppen. 

Skulle ni, genom denna drömmen, tolka vargen som mitt Kraftdjur? och ifall så, hur tolkar man då att "det hemska" i drömmen även det, är något man nära relaterar till vargen?

Annons:
[NeferNefer]
2017-04-14 10:36
#1

En fråga: du vet väl att ulv är samma sak som varg? (Alltså inte bara "nära relaterat" utan en synonym för varg)

uz00x
2017-04-15 23:49
#2

Ursäkta att jag inte förklarade så tydligt. Besten i drömmen ser alltså ut som en varulv på två ben, men även med denna kunskapen, och att jag i vilken annan situation skulle kallat det en varulv är det i drömmen en ulv som jag tänker och ser den som :)

Upp till toppen
Annons: