Annons:
Etikettupptäckt-av-kraftdjur
Läst 2654 ggr
Sagaliten
2016-01-31 11:03

Kraftdjur via trumresa hemma?

Godmorgon alla glada Undrade lite om någon provat att genom tex trumresa bara som ljud/videoklipp lyckats får fram era Kraftdjur? Har själv fått en meditation (text ev klipp) som beskriver hur man ska göra i meditationen och hade velat testa men samtidigt så vet jag att den där långa meditationen kommer vara svår att komma ihåg. Det ska göra så man möter sina nio Kraftdjur i olika väderstreck och element eller hur det nu var. Så vänder mig till er och ber om era upplevelser. Vet att jag lätt kan hamna i tex hypnos för har gjort självhypnoser och faller lätt ner i dem, så vet att jag är mottaglig för att låta det ske så att säga. Men som sagt, vad är era upplevelser? Ha ni kanske något lättare sätt att hitta de nio kraftdjuret?

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
[NeferNefer]
2016-02-01 14:38
#1

Nio Kraftdjur? 🤔

Sagaliten
2016-02-01 15:39
#2

#1 dessa är de jag fått lärt mig att man har. Dessa är med en hela livet, men olika starkt under olika perioder beroende på vad man behöver. Sen finns det även tillfälliga eller vägvisande Men om jag har rätt eller inte det vet jag ju inte Öster Väster Norr Söder Ovanför Nedanför Inom Kvinnliga sidan Manliga sidan

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

[NeferNefer]
2016-02-01 16:48
#3

Okej … ja, funkar det för dig så är det rätt för dig.

[chanina]
2016-02-01 17:56
#4

# 2 Nio , tio ,tjugo, tvåhundra Kraftdjur ? oj 😓

Allt går att köpa med mördande reklam  om hemsidor som säger både ditten och datten att så här ska det vara.

Vi har inget visst antal Kraftdjur men vi har ett huvuddjur precis som en andlig huvudguide men allt det du rabblar upp här är en stor släng av New Age som vill få människor  att tro för att vi ska köpa. Hänger du med mig nu,köpa andlighet för pengar vilket är det absolut fulaste man kan göra.

Kraftdjuren kommer alltid i harmonisk form och behöver inga sidor med allt du skriver i inlägg två 🙂

Sagaliten
2016-02-02 15:44
#5

Nä jag vet inte, det är bara som jag läst. Det är därför jag frågar här 😊

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

[NeferNefer]
2016-02-02 16:41
#6

Ett gott råd är att alltid gå på din egen magkänsla och att ta reda på saker och ting själv, inte bara blint svälja vad andra talar om för dig. 👍Är det verkligen rätt för dig att du har nio Kraftdjur? Börja med att göra en trumresa för att hitta ett Kraftdjur, det är mitt främsta tips.

Annons:
Sagaliten
2016-02-06 12:06
#7

Nä jag är absolut inte så att jag sväljer allt med hull och hår och detta med Kraftdjur har jag bara precis börjat läsa om. Trodde att man hade 1 Kraftdjur el totemdjur med sig hela livet och att det sen va vägvisare som kom och gick beroende på vad kan behövde där och då. Sen läste jag det och 9 och frågade här för att jag ville höra andras tankar och erfarenheter om detta med kraftdjur/totemdjur. I nyläget har jag på tok för lite kunskap om det för att veta vad som stämmer och inte. Visst tyckte jag att 9 lät som mycket, men det kan ju bero på att jag trodde man bara hade 1, så jag har helt enkelt inget att luta mig mot. Tycker det är otroligt svårt när saker inte bara är si eller så utan kan vara femhundranittioelva olika sätt. Svåra är också att olika mediala personer pekat på olika Kraftdjur kopplade till mig vilket gör att man börjar undra om det verkligen stämmer art man har så många eller om de bara ser olika och i så fall varför osv. Något förvirrande helt enkelt. Och jag är rädd att jag i en trumresa ska se det som sagts till mig istället för att faktiskt få fram det rätta… NeferNefer, har du något förslag på trumresa på youtube kanske?

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

[NeferNefer]
2016-02-06 12:08
#8

Jag har min egen trumma. Den funkar bäst för mig. Tyvärr är det tråkiga svaret att var och en måste hitta sin egen väg. Du kan få tips från andra, men det som passar dem kanske inte passar dig.

Sagaliten
2016-02-06 12:19
#9

Nä det är helt sant. Finns ingen väg som passar alla, men tips kan alltid Teen olika vägar att prova 😊 Hade nog själv tyckt det va svårt att köra trumman själv. Då ska man både fokusera på det och själva "resan" Får kolla på youtube och se om jag hittarnågot där 😊

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

[NeferNefer]
2016-02-06 12:27
#10

Lycka till, berätta gärna hur det går 👍🌺

Mandra
2016-02-07 04:38
#11

Det finns olika traditioner som anger olika antal Kraftdjur som en människa har och jag tror inte det är något new-age-påhitt, utan de här olika "trossystemen" återfinns i olika ursprungsbefolkningars traditioner (jag har läst om fler olika). Men - sen ska man inte vara så säker på att de här sätten att se det på är korrekt återgivet av västerlänningar.

Den här sidan, t ex. talar om just 9 "kraftdjur":

http://rydalsesoteriska.weebly.com/kraftdjur.html

Men tittar man närmare på det så ser man att det talas om totemdjur. Kraftdjur och totemdjur är INTE samma sak.
Totemdjur är symboler och det som sen sägs om öster, väster mm kan stämma om man talar om totemdjur, som är symboler kopplade till medicinhjulet. Alltså lite jämförbart med symboler i t ex astrologi, där du också har olika symboler/tecken. Du har ett för solen, ett för månen osv.

Så jag tror, att när man pratar om ett antal, 4, 5 eller 9 - så är det totemdjur man talar om - inte om Kraftdjur. Västerlänningar blandar gärna ihop dessa två saker.

Ett totemdjur är en symbol för någon karaktärsegenskap man är född i och anges, precis som i astrologin, av ens födelsetid/månad. Jag är inte expert på medicinhjul/totemdjur, men jag kan ge er ett ex.
Återkommer.

Mandra
2016-02-07 04:48
#12

Det här är ett ex ur en bok som heter Earth Medicine och författaren har lärt sig detta system av en "cherokee medicine chief".

Om man t ex är född mellan den 22 july-21 augusti så ser ens personliga totem ut så här.

**Namnet på denna tidsperiod är LAX
**"Elemental clan" = Hök
Påverkande vindar: Söder Totem = Mus
Födelse- och djurtotem = LAX
Motsatt totem = Utter

I det här systemet, den här traditionen anges alltså 4 djur - men det är alltså totemdjur - inte Kraftdjur.

Ett totemdjur = symbol

Ett Kraftdjur = ett levande väsen

[NeferNefer]
2016-02-07 04:54
#13

Intressant, Mandra. Utan att vara direkt kunnig om saken slås jag av hur det påminner om maya-astrologin. En länk: http://www.mymayansign.com/

Annons:
Mandra
2016-02-07 04:58
#14

Ja, precis - det handlar om "signs"/tecken.

Mandra
2016-02-07 05:18
#15

Sen - det här med att man skulle kunna möta sina "kraftdjur" - när det egentligen handlar om totemdjur, via en meditation eller genom att lägga kort - stämmer ju inte heller (det blir lätt en enda röra när västerlänningar "tolkar" gamla traditioner). Totemdjur är fastställda sedan födelsen och går inte att dra fram med kort.

Däremot kan man möjligen göra det med ett Kraftdjur. Men då skulle jag också vilja instämma i kommentaren att man håller sig till ett i taget. vare sig man nu gör en trumresa, guidad visualisering, drar kort eller vad man nu gör - ETT Kraftdjur i taget är lämpligast. :)

Antal Kraftdjur man kan ha? Väldigt varierande och personligt.

Mandra
2016-02-07 05:27
#16

Vet inte om det finns en tråd för medicinhjul, men jag tar det här ivf eftersom det kom upp här.

De flesta traditioner hos ursprungsbefolkningarna i US har också ett totemdjur i mitten av hjulet och det är alltid (nästan?) en buffel.

Sen vill jag också poängtera att man INTE bör, när man bor i Sverige, jobba med de medicinhjul som tillhör dessa ursprungsbefolkningar eller andra ursprungsbefolkningars världen över - därför att medicinhjulet skiftar från olika delar på jordklotet (vilket lite säger sig själv om man tänker på andra sidan jordklotet där det är sommar nu när vi har vinter). Det blir alltså helt fel att jobba med dessa medicinhjul här hos oss.

Så kan man inte bara kopiera t ex detta medicinhjul som tillhör Inka:
http://jadechabot.com/english/inca-medicine-wheel

Vi har varken kolibris eller kondorer i Sverige så deras symbolik är inte tillämplig här.

Det enda medicinhjul som funkar här är det som tillhör nordisk tradition/nordisk sed. :)

[NeferNefer]
2016-02-07 11:41
#17

Jag har aldrig arbetat med medicinhjul. Jag har funderat på att läsa en bok om det, bara för att sätta mig in i vad det är för något. Kanske det finns något bit kunskap där som passar in i min personliga shamanska väg, i så fall tar jag till mig det. Annars är det hur som helst intressant att läsa om andras visdom. Men kopiera andras koncept rakt av och tro att det ska funka för mig, det gör jag inte, vare sig när det gäller andra folks eller andra individers visdom och sätt att utöva shamanism.

Och det är nog mitt råd egentligen till alla sökare: läs på om allt som intresserar er, men använd bara det som känns meningsfullt för er.

Intressant med inkas medicinhjul förresten, det har jag aldrig hört talas om förut.

Sagaliten
2016-02-07 16:27
#18

Kan hålla med att jag blev lite fundersam över detta med totemdjur och kaftdjur att det användes som synonymt. Möt ditt Kraftdjur hette det och sen i texten så användes det totemdjur. Därav att jag benämnde det som samma sak. Men tack för otroligt intressanta inlägg. Känner mig fortfarande lite lost på detta med Kraftdjur dock, men får läsa lite här på sidan. Det svåra är just att man ju försöker vara källkritisk, men när man inte riktigt vet var som är vad så är det svårt att vara säker på källan 😳

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Upp till toppen
Annons: