Annons:
Etikettom-kraftdjur
Läst 13699 ggr
schnecke
2015-07-29 14:53

Kraftdjur - Björn

###

Har du Björnen som Kraftdjur?

Nyckelord: Styrka,  överlevare, healer, säker, bestämd, ledarskap, vila

_Om Björnen: 
_Björnen är en symbol för jordkrafter och styrka. Björnens är en kraftfull guide för emotionell och fysisk helande. 

Ur en shamansk synvinkel är björnen ett oerhört kraftfullt djur. Björnens kraft uppenbarar sig ofta i drömmar. Björnen bär på budskap från naturen, det budskapet ska inte förtryckas! Då skadas livsväven allvarligt. 

Bland amerikanska indianer är Björnen det mäktigaste djuret när det gäller örtkunskap. 

Om dig som har Björnen som kraftdjur:

Du är säker och bestämd. Du har en stark närvaro och är en kraftfull helare, oavsett om ditt fokus är fysisk, emotionell eller spirituell healing.
Din kreativa gnista gör ibland att du behöver perioder där du drar dig undan, och du brukar komma ur dessa perioder med nya idéer och projekt. 
Vinter är definitivt en tid att ära ditt behov av tystnad, ensamhet och tid åt dig själv, medan våren är en tid att agera enligt de tillfällen som finns utlagda framför dig. Gärna under vintern då du som har björnen som Kraftdjur drar sig undan för att få idéer och kommer med nya projekt till våren. 
Du är mycket självständig, föredrar att göra saker själv hellre än att be om hjälp. Men du kan även ta tag i saker och tar gärna ledarrollen.
Du är en överlevare.

Om björnen har korsat din väg kanske den vill göra dig uppmärksam om din inre styrka och uthållighet. 

Kram / Sajtvärden Schnecke ❤️

Annons:
Kayenta
2015-07-29 17:42
#1

Kanon fint skrivet om Björnen 🌺

Björnen är verkligen styrka och mod på så många plan ❤️

[NeferNefer]
2015-07-29 19:50
#2

Tack så mycket 🌺

vinden är min mor
2015-07-29 22:31
#3

Tack snälla schnecke! Jag har en Björn som Kraftdjur .när vi var på Kolmården förra veckan stod jag och sände all min kärlek och tacksamhet till björnarna där. En Björn höjde huvudet och tittade rakt på mig en stund. Ett magiskt ögonblick! Att jag sedan ville befria alla djuren från sin fångenskap där är en helt annan historia…

☀️Mörker är bara brist på ljus

Sommarek
2015-07-30 12:01
#4

Björn är även mitt kraftjur.  ❤️

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

schnecke
2015-07-30 13:47
#5

Tack för den fina responsen! ❤️ Kul att ni gillar den.

Sommarek
2015-07-30 13:58
#6

#5 Tack för inlägget!

(Som en liten rolig sidokommentar har jag en vän som (också) är häxa, och hon säger att eftersom vi känt varandra i olika liv tidigare vill hon gärna kalla mig för andra namn än det jag har just nu. Ett av de som återkommer hela tiden är Ursula, björnen.  :) )

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
[Lummer]
2016-01-14 00:53
#7

Ett av mina är också björn. För några år sedan flyttade jag från min hemby. Ca 30 mil bort. I den trakten finns inga björnar. Flytten var på vintern och på försommaren ett halvår senare kom det en björn till den del av byn jag bott. Den stannade inte länge . Den visade sig öppet så flera såg den sen gick den vidare. Det kändes i hjärtat…

Upp till toppen
Annons: