Annons:
Etikettallmänt-om-kraftdjur
Läst 1797 ggr
Kayenta
2015-07-03 11:06

Kraftdjur Stora som Små

Den stora dagen då du mött ditt krafdjur förändras så mycket i hela ens vardag.Man får en styrka en inre kraft som inte kan beskrivas med ord. Alla djur stora som små kan vara vårt Kraftdjur för här handlar det inte om storlek utan om anden med dess djupa kunskap och visdom  i allt.

Många menar som så att inte kan man väl ha en liten myra eller en liten spindel som Kraftdjur men det kan man visst för det handlar inte om djurets storlek för anden den är lika mäktig och vis oavsett vilken livsform och storlek  vi haft.

Många känner in direkt vilket djur eller vilka djur dom har med sig och ofta är det djur som vi känner en speciell dragning till.När jag får frågan om hur vet jag vilket som kan vara mitt Kraftdjur brukar jag svara så enkelt vilket djur känner just du samhörigheten med? vad får du för känsla,känns den bekant,känns det i hela din ande och kropp att det här djuret det står dig nära och du vill bara veta mer,känna mer och kanske skaffar du just flera av dessa djur i din närhet.

Vi behöver inte alltid trumresan om än trumresan är underbart magisk med möten av kraftdjuren  men många bara vet och även den som inte är det dugg inne på det andliga har även dom också Kraftdjur med sig och det där kan man lätt se på en person som kanske engagerar sig extra mycket i en speciell djurart.

Allt från stora till små djur finns där på andra sidan precis som vi så går dom över eftersom varje liv,varje växt,varje liten varelse på vår jord har en ande så är det så enkelt att även den minsta lilla myra eller spindel också finner sin väg hem till andra sidan en dag.

Jag brukar få in lite småspindlar och det här hände förra sommaren.Hade en spindel som for runt både högt och lågt och jag  gjorde allt i min makt för att inte trampa på den eller på nåt vis skada för den där lille liraren hade jag så trevligt med,en liten snacksalig en som bara blev en del av min vardag.

Men en dag var olyckan framme i alla fall och den stackaren hamnade under golvmoppen och det kändes så himla tragisk för jag kände en sån värme med denna lilla söta spindel även om den inte är ett krafdjur för mig så fick jag nöjet att få lära känna detta lilla liv på nära håll.

Efter en stund när jag bett spindeln om förlåtelse för jag inte han se honom komma pilandes på golvet,satte mig ner och pratade med honom som nu var i andeform och direkt kom ett blått blinkande ljus emot mig och jag bara kände hur spindeln gick över i andlig form och snabbt kom till mig med orden att nu var hans resa klar och han kommer att hälsa på mig för här tyckte han det var väldigt trevligt med nån som tog sån hänsyn till honom,dock var han rädd för katterna men han sa också hur snabb i benen han var så han lyckades smita undan innan dom fick korn på honom.

Han var med mig under en lång tid,han fanns liksom överallt och det var en och samma spindel hela tiden det såg man omedelbart.Han kunde sitta på väggen i köket eller promenera runt och bara vara sällskaplig och pratade om allt så när det kommer till djuren oavsett dom är i fysisk eller andlig form spelar deras storlek ingen roll för medvetenhet finns hos alla och envar oavsett vilken storlek eller form vi hade under våra jordeliv.

Jag skriver det här för att många menar att insekter och små kryp dom kan väl ändå inte vara ett Kraftdjur,jo visst kan dom det och se inte på storleken utan se på vad just olika djurarter kan ge till just dig,känn in samhörigheten och där kan du mycket väl ha ett av dina Kraftdjur.Med kraftdjuret känner du en enorm samhörighet,mer än med andra även om du älskar och tycker om olika djur finns ett alldeles speciellt band med just kraftdjuret som man liksom inte kan ta miste på för det är så ofattbart starkt och djupt och då speciellt med vårt huvudkraftdjur.

En enkel och lätt väg är att känna vilken samhörighet du har med djur och fastna inte i storleken hos djuret för dom kan vara små dom kan vara stora och det är visdomen,kunskapen och helandet som anden besitter som bär den stora frukten av ett underbart fint liv och samarbete med våra kraftdjur 🌺❤️🌺

Annons:
[NeferNefer]
2015-07-03 11:23
#1

Underbar och klok text.

Apropå spindlar älskar jag dem! Det finns ju en del uråldriga myter från runtom i världen om Mor Spindel som ska ha skapat världen, eller hur det nu var. Jag sörjde djupt när jag nere i källaren en dag hittade en mammaspindel och några pyttesmå spindlar döda i en ytterkruka … 😭

Kayenta
2015-07-03 11:52
#2

Tack fina Du 🌺

Jo det stämmer om Spindel Kvinnan som i många kulturer anses vara den första som vävde sin väv av universum för att lära om balans,lycka och harmoni både i ande kropp och själ samt att vandra skönhetens väg❤️Lite kort och enkelt förklarat.

Kan tro du sörjde djupt för så gör jag också om jag möter nåt sånt där,första tanken blir vem ska ta hand om dom små nu och man kan ju inte göra det själv när det kommer till så här små djur så det känns verkligen i både hjärtat och anden 😢

schnecke
2015-07-30 21:59
#3

Ååh, vilken fin historia och va kul att du delade med dig av den. Jag pingar upp detta inlägg då det är väldigt bra information i den!

Jag minns när jag och syrran var små så hade vi i familjen en husspindel i köket. Jag kanske va 6 år och hon 8 år. 

Den här spindeln var så otroligt rolig för varje gång vi satt och åt eller fikade så kröp spindeln fram. Han klättrade från ett hörn i taket och gick ovanför matbordet. Sen när vi var klar gick han tillbaka. Jag vet inte hur länge det där höll på men någon månad helt klart! Vi döpte han till Hugo. Än idag pratar vi faktiskt om han, Hugo var väldigt unik. Spindeln Hugo, haha! 😃

vinden är min mor
2015-07-31 08:50
#4

Jag har en jätte stor fin spindel i vårt badrum uppe. Han bor under ett skåp så när jag städar måste jag alltid kolla under först så han inte kommer iklämm. Jasså du har också haft en Hugo schnecke. När jag var barn åkte vi upp till Norrland till min mammas barndomsby. Jag tyckte det var fruktansvärt att vara utan djur så jag skaffade mig en tam mygga som fick heta Hugo. Jag tyckte Hugo hAde en väldig aptit men i själva verket donerade jag nog mitt blod till en stor del av Norrlands mygg bestånd den sommaren.😄

☀️Mörker är bara brist på ljus

Kayenta
2015-07-31 17:37
#5

Tänk vad fint det är med alla små kryp som vi så lätt glömmer bort.Ska erkänna att som barn hade jag en fluga som jag döpte till Leif och när flugan sen dog fick stackars mor och far ställa upp på en liten begravning ute i trådgården för jag fäste mig så väldigt vid den lilla flugan.

Grannarna undrade lite smått vad vi höll på med,mor och far harklade sig lite fint och sa dotra begraver sin fluga samtidigt som dom nog bara ville dunsta från platsen men vad göra med en liten blivande shaman som uppskattar allt liv både i andlig och i fysisk form 😊

Stora som små så har dom ett underbart värde och tar man sig bara tid att studera djuren oavsett storlek så kan man få ut så ofantligt mycket fint,ren villkorslös kärlek  ❤️

Det tragiska är ju hur vi har förlorat den naturliga delen där vi är i samspel med alla djur och istället skapas rädslor som gör att vi blir begränsade när vi är ute i skog och mark för vi är rädda för så många olika vilda djur men ändå finns ett ursprung som talar om för oss att allt är ett,allt hör ihop och alla kan vi leva sida vid sida om vi bara vågar ge det en chans och det gäller både människor och djur för vi är alla ett men tyvärr ser det inte ut som det borde på vår kära Moder Jord så istället skapas rädsla när allt borde vara så enkelt och naturligt där både människor och djur kan leva i samklang och harmoni med allt 🌺

schnecke
2015-07-31 18:00
#6

Haha, åh, va gulligt med flugan Leif! ❤️

Ja, samma känner jag att det är tragiskt att man är rädd för djuren när vi egentligen har ett samspel på så många olika plan. Mycket där handlar väl om hur vi lär oss som barn om naturen och djuren osv.

Annons:
Upp till toppen
Annons: