Annons:
Etikettövrigt-off-topic
Läst 2993 ggr
Kayenta
2015-07-01 16:28

Jämmer och Elände vad OT

Men nu är det varmt hörrni 😓

Puh först gnyr man på att det är för kallt och väl värmen kommer ja då gnyr man på den också,ingen ordning alls med andra ord 😂

Såg det var klass 1 varningar utfärdade om höga temperaturer i Östergötland,Kalmar,Södermanland samt Stockholm och sen kan vi vänta oss rejäla värmeåskväder,vilka jag råkar tycka om 😊Ju mer det smäller,blixtar och dundrar ju mer trivs jag men men å andra sidan har jag alltid vart lite motvalls med det mesta 😃

Hoppas ni har det bra i alla fall i värmen,tänkte det här kan få bli en snackis tråd som vi kan babbla om allt mellan himmel och jord i 🌺

Än skiner solen men nästa vecka skulle visst Tor städa upp rejält och det ser jag fram emot för energierna är fantastiskt fina under åskväder 😎

Hej på Er i tråden 👋

Annons:
schnecke
2015-07-01 19:26
#1

Här i Jämtland väntar man fortfarande på solen. Imorgon ska den komma! Den kommer med värmen som man har väntat på, 30 grader varmt ska det bli. DÅ ska det solas och badas 😍

[NeferNefer]
2015-07-01 19:55
#2

Jag kan bekräfta att det är supervarmt här i Stockholm! Puhhh… men det är synd att klaga. Vackert är det, allt är grönt och kvällsolen gör ju allt ännu vackrare. 😍

schnecke
2015-07-01 20:33
#3

Den där kvällsolen finns inte här, lagomt varmt men molnen är ju ivägen. Här har allt varit efter i år. I söndags började äppelträden blomma här!! 🤔

[NeferNefer]
2015-07-01 20:34
#4

Mina äppelblom är borta sen ett bra tag tillbaka … men mina äpplen är också borta sen länge när du har fullt av dem. 👍

schnecke
2015-07-01 20:35
#5

Jaa, så kommer det nog allt vara. 😉

Tarotstollan
2015-07-02 00:42
#6

Här har varit solsken och jättevarmt idag! + 35,4 i solgasset, vad det var i skuggan har jag ingen aning om, har ingen termometer på den sidan av huset. Jag var ute en sväng ca 1½ timma och det räckte för att ge mig huvudvärk! Nu skall det bli varmare de närmaste dagarna och det är inget jag ser fram emot!😕 Tur att jag inte behöver gå ut något mer i denna värmen, vad jag vet just nu i alla fall! I morgon skall jag gå upp på vinden och hämta ner min fläkt så det blir lite luftväxling i lägenheten.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
schnecke
2015-07-02 00:45
#7

Ett tips Tarotstollan, om du vill ha kyla där du sitter (vet inte om det fungerar i hela rummet) är om man ställer en flaska som man har is i där fläkten blåser. Då ska det bli kallare. Mamma gjorde det förra sommaren på hennes jobb och enligt henne hjälpte det faktiskt!

Tarotstollan
2015-07-02 00:56
#8

#7. Tack för tipset, det skall jag testa! Kan visserligen ha tvärdrag i lägenheten men är jobbigt att hela tiden tänka på var jag har djuren. Vill ju inte att de skall bli dåliga av draget.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

schnecke
2015-07-02 00:59
#9

Precis. Hoppas det fungerar. Mamma sa att det var hennes räddning förra sommaren. 🙂

schnecke
2015-07-30 21:52
#10

Hur har ni alla det? 

Själv ska man sova i husvagn inatt. Ska bli spännande, var hur länge sen som helst jag sov i en husvagn. Mina föräldrar har nämligen skaffat en och då ska jag premiärsova i den! Där blir det att meditera (försöka få kontakt med mina Kraftdjur igen och mina andra guider) och även läsa ur min nya bok jag har fått. 

Hoppas ni har det bra 😍

[NeferNefer]
2015-07-30 21:54
#11

Åh, vad kul! Berätta gärna hur det gick! Jag har aldrig sovit i en husvagn i hela mitt liv, måste jag erkänna … 🙂

schnecke
2015-07-30 22:01
#12

Det ska jag göra. Ger dom kärlek varje dag men när jag mediterar håller vi en längre konversation och jag lär mig mer om dom. 

Jag har endast sovit i en husvagn kanske två gånger. Men det är lite mysigt faktiskt! 🙂

Kayenta
2015-08-01 07:08
#13

Hoppas du fick det riktigt mysigt schnecke😎 och visst är det härligt att sova i husvagn eller i en husbil speciellt om regnet slår mot taket så är det helmys.

Augusti redan och oj sommaren går fort i vanlig ordning och vips så är September här också 😎

Har megadatorstrul och vad irriterande det är,tre datorer och ingen fungerar som den ska 😡nåja ska svära åt dom lite så kanske dom skärper upp sig 😉

Ha en alla tiders fin Lördag på er 👋

Annons:
schnecke
2015-08-01 23:22
#14

Blev att kuta in, det blåste för mycket och hade alldeles för svårt att sova. Men jag fick mycket planering gjort så det känns ju skönt. 

Ja, redan augusti och endast 13 dagar till jag åker till Kreta 😍 Längtar till värmen, mmmh!

Aj, vilken otur med datorerna. Hoppas det löser sig Kayenta 👍

Själv passade man på att fiska nu ikväll. Dock gick det inte så jättebra, kastade draget upp i ett träd och sedan for jag ner i vattnet. Hahah! Men kul var det. Sen fick jag nog och då gick jag och kollade på två olika kalkbrott. Ska via utsikten från ena alldeles strax. Jag klättrade högst upp och nog allt fick man svindel där uppe, haha!

schnecke
2015-08-01 23:24
#15

schnecke
2015-08-13 22:23
#16

Klockan halvfyra inatt börjar min färd mot Kreta! Vi hörs om en vecka. Efter det ska det bli uppdatering här på sidan. Ha en underbar vecka. Kram på er!

Tarotstollan
2015-08-13 22:29
#17

Ha det bra!👍☀️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
2015-08-14 10:53
#18

Ha en underbar semestervecka!! ☀️

schnecke
2015-08-21 20:40
#19

Tack så mycket! Nu är jag tillbaka i Sverige. Hade det otroligt varmt och skönt! 

Hoppas ni också har haft en underbar vecka.

Jag ska försöka uppdatera lite här på sidan till veckan. Nu har det varit alldeles för dött här, eller hur? Men det ska det ändras på ska jag lova er.

Snart är det dags att sova för min del. Gick upp kl 2 (1.00 svensk tid) och flög från Kreta kl 5.30 (4.30 svensk tid). Kan säga att det inte blev så mycket sömn på planet heller. Sova på plan är verkligen inte min grej.

Vi hörs. Kram på er alla! ❤️

[NeferNefer]
2015-08-22 11:02
#20

Välkommen tillbaka, Schnecke! 🌺

Annons:
Upp till toppen
Annons: