Annons:
Etikettom-kraftdjur
Läst 1917 ggr
[NeferNefer]
6/29/15, 6:46 PM

Att underhålla sitt kraftdjur

Följande text är ett utdrag ur "Sejd 4.0. En introduktion till shamanismen" av Jörgen I. Eriksson, utgiven på Norrshamans förlag.

"Många vuxna tappar bort sina skyddsandar och i vår kultur går säkert de flesta omkring utan sådana. En skyddsande vill nämligen bli underhållen för att stanna hos 'sin' människa. Det handlar om ett energiutbyte. Människorna 'matar' skyddsandarna med energi och det kan ske stillsamt genom att man helt enkelt mediterar på sitt Kraftdjur, att man ljudligt sjunger skyddsandens sång (den har alltid en sådan!) eller att man mer fysiskt 'matar' kraftdjuret genom att dansa det. Där kan man tala om en fritt koreograferad dans där man låter kraftdjuret ta plats i ens kropp och röra sig på ett sätt som intuitivt känns rätt. Skyddsanden får kropp och gestalt samtidigt som människan förankrar sig i det osynliga, i den icke-ordinära verkligheten." (sidan 8)

Hur underhåller ni era Kraftdjur?

Jag tänker på mina, talar med dem, dansar dem ibland. Det har blivit dåligt med trummandet på senare år, tyvärr, men trumman är där den är och jag kan alltid ta upp den och trumma när det behövs, och då kommer mina Kraftdjur till min hjälp.

Annons:
schnecke
6/29/15, 7:10 PM
#1

Jag tänker på mina Kraftdjur, har endast kontakt med en av dom men försöker stärka banden till de andra två. Vargen står jag närmast.

Som sagt, jag tänker på mina Kraftdjur, pratar med dom och så. Har faktiskt aldrig dansat med dom (har bara vetat av dom i kanske 2 månader) för jag har aldrig hört talas om det tidigare. Det ska definitivt testas. Med vargen klappar jag och ger mycket kärlek till.  Jag hoppas verkligen att komma puman och ugglan närmre så jag kan ge samma kärlek till dom.

[NeferNefer]
6/29/15, 7:45 PM
#2

👍Mycket bra, Schnecke!

vinden är min mor
6/30/15, 8:12 AM
#3

Vad vackert Nefer!

Jag utför faktiskt en hälsnings ceremoni varje dag mot varje väderstreck, och sedan mot mina guider, Kraftdjur, mina döda anmödrar/anfäder.

Annars ser jag dem i meditationer, med trumman och faktiskt ibland i skogen.

Dansa har jag inte gjort men det är ju en jättebra idé!

Ibland tar jag med trumman ut och dansar , men när jag tog med den upp till gårdsjön där jag tänkte att det är folktomt så kom det några bilar och stannade och tittade.

De trodde nog att jag rymt och behöver rocken med ärmarna bakom ryggen.

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
6/30/15, 9:50 AM
#4

Vinden, vad fint med morgonceremonin!! En av mina lärare föreslog faktiskt mig att jag skulle göra en sådan ceremoni varje morgon, och jag gjorde det ett tag. Men sen glömde jag bort det. Så tack så mycket, fina du! 🤗

Hahaha, ja, det är nog en syn när någon av oss är ute i skogen … 😂

Kayenta
6/30/15, 12:01 PM
#5

Han har så fantastiskt rätt Jörgen för så är det ju att ju mer man har kontakt och släpper in sina guider,kraftdjur så ju närmare kommer dom.Tror jag har just den här boken tycker jag mig vilja minnas 🤔

Väldigt bra skrivet Nefer 🤗

[NeferNefer]
6/30/15, 12:03 PM
#6

Tack, Kayenta 🤗

Annons:
Kayenta
7/1/15, 5:56 PM
#7

Har suttit och funderat på det här och jag kan inte annat än tänka på vissa som säger att varken kraftdjuren eller våra guider behöver uppmuntras för dom har inte dom behoven och det enligt många inom spiritualismen som menar att en ande inte har det behovet vilket retar mig kolossalt eftersom dom inte är ett dugg annorlunda än oss.

Oavsett det gäller våra guider,våra Kraftdjur eller nån annan vi vill ha starkt närhet med från andra sidan eller från vår fysiska värld så underhåller man inte kontakten på olika plan så försvinner den ju automatiskt.

Hör jag inte av mig till mina vänner så till slut så ger ju dom upp och tänker hon vill inte och sak samma med andra sidan,guiderna och våra Kraftdjur.

Det här är nåt jag har påtalat i många många herrans år till dom som undrar hur får man kontakt med guider,kraftdjur och andra på andra sidan och mitt enkla svar blir det är helt upp till oss själva också och inte bara dom att hålla kontakt genom vanliga enkla samtal som inte alls behöver vara märkvärdiga ett dugg,bara tala till och låt dom få vara en del av dig.

Ju mer vi talar till dom,ju mer vi låter dom vara delaktiga och inte sätter gränser pga egen rädsla att dom tar sin plats i våra liv för det gör dom verkligen dom tar stor plats och vill vi ha en klar och ren kontakt och kommunikation så ska vi inte sätta gränser för deras delaktighet i vår vardag.

Många menar att tänk om min guide ser det och det,eller tänk om mitt Kraftdjur vet min absolut innersta hemlighet,so what dom finns där för oss och dom är inte som oss i den frågan att dom sviker eller har dom jordiska begränsningarna som vi kan ha.

Vet inte hur ofta jag fått frågan om guiderna hur mycket dom kan se om vi exempelvis går på toa,duschar eller har annat privat för oss men är man trygg med sin guide behöver man inte ens tänka den tanken för där råder fullständig tillit i alla lägen och samma sak gäller för våra kära Kraftdjur.

Eliah är med i allt,Wolf är med i allt och jag har inget att dölja för någon av dom och tack vare att dom får vara med i precis allt så finns där också en enormt fin kontakt och tillit där vi är ett med varandra i vardagen.Inte svårare än så och ju mer man släpper in ju mer kan dom också bistå oss för sätter vi inga gränser och dom har full tillgång till varje tanke,varje handling och ord så öppnas dörrar och vägar som man inte ens trodde fanns.

Det blir nåt så oerhört starkt och vackert,det bli fysiska manifesteringar,det blir fysisk hörsel med mera bara vi vågar släppa in och som Jörgen skriver behöver dom som oss underhållas för att behålla den fina kontakten vi har skapat precis som vi i fysisk form för att kunna behålla kontakten med varandra så behöver också den andliga underhållas ❤️

Jättebra du tog upp det här kära kollega Kramas,för jag tror många gärna åker snålskjuts och tror att andra sidan,guiderna och kraftdjuren ska göra allt åt sig men så fungerar det varken i den fysiska eller den andliga världen utan det handlar hela vägen om att både kunna  ge och ta så inte undra på att så många tappar sina skyddsandar,dom underhåller ju inte kontakten  med dom🌺

[NeferNefer]
7/1/15, 7:59 PM
#8

Precis, kära kollega! Det är så sant. Det är inte okej att bara sätta sig och vänta sig att få allt serverat gratis utan att jobba för kunskapen/ insikterna och hålla kontakten med hjälparna. För vad skulle den kunskapen vara värd? Blott intet, det säger jag er. Men kunskap som är förvärvad på egen hand, men med hjälp av våra fylgjor och guider, den är guld värd och den kunskapen är vår för evigt. ❤️Och de vill ju så gärna hjälpa oss! Det är ju därför de är med oss.

Så jag vill uppmana alla er som vill ha bättre kontakt med era Kraftdjur och guider att sätta er ner och ha ett samtal. Fråga dem vad de vill ha av er, och så noterar ni alla tankar och känslor ni får. Lycka till ❤️

[NeferNefer]
7/17/15, 12:52 PM
#9

En annan god idé är att skänka lite pengar till någon välgörenhet som är kopplad till ditt Kraftdjur.

Om du till exempel har en tiger, kan du bli tigerfadder. WWF har olika sorters fadderskap. Har du en varg, kan du bli naturfadder. Och så vidare. http://www.wwf.se/insamlingsportal/fadder/1346667-fadder-samlingssida

Det är självklart fint att skänka engångssummor kopplade till ditt Kraftdjur också.

Om ditt Kraftdjur lever i havet (delfin, sköldpadda, haj etc) kan du skänka till någon organisation som arbetar med att rädda våra hav. http://www.greenpeace.org/sweden/se/agera/Ge-en-gava/ http://www.naturskyddsforeningen.se/vad-du-kan-gora/butiken/gavor/gava-till-havet

Kayenta
7/18/15, 5:27 PM
#10

Alla tiders tips Nefer 😎 för våra Kraftdjur som är i andlig form dom ser hur vi ställer oss även till  dom fysiska djuren,hur vi bemöter och hur vi på olika vis hjälper dom i deras vardag.

Det måste inte alltid handla om att donera pengar utan goda gärningar när man ser ett utsatt eller skadat djur att vi tar oss tid och gör insatser för dom vilket också leder till en starkare kontakt med våra Kraftdjur just för dom ser vår kärlek till  alla djur oavsett vilken art det kan röra sig om ❤️

Hmmmm det här för mig vidare i en tanke jag faktiskt inte utforskat men ska genast slå mig ner med Wolf och Eliah om saken.Nu går tanken till dom som misshandlar och beter sig illa mot djur,dom som gör dom illa på alla möjliga hemska vis 😢

Tänker bara på det senaste jag läste om katten Rasmus 😕och nu är det många svärord på väg att trilla ur mig kan jag lova  för hur en del behandlar djuren men det är nog inte uppskattat om en Medarbetare för sajten vräker ur sig vad hon tycker om sånt där för fy-😈 säger jag bara hur kan nån människa göra sånt här emot ett djur 😭Jag blir förtvivlad 😭

Här går tanken hur förhåller sig ett Kraftdjur till en människa som gud förbjude misshandlar och dödar djur genom tortyr?

Det här har jag faktiskt inte gått in närmare på just för jag ser det som en jäkla självklarhet att vi behandlar alla våra djur med renaste kärlek och respekt så den biten ska jag utforska hur det är om dom ens har ett Kraftdjur vid sin sida vilket jag tvivlar starkt på för vilket Kraftdjur vill finnas med en människa som torterar,misshandlar och avsiktligt gör som med katten Rasmus som i desperation försökte hålla sig vid liv i brunnen tills alla hans krafter tog slut och tortyrens död var ett faktum 😢😕😭

Ta mig tusan undrar jag om ens såna människor har ett Kraftdjur så det där ska jag slå mig ner med Eliah och Wolf om och ärligt såna hemska människor borde inte få ha ett Kraftdjur vid sin sida det är min egen starka personliga åsikt hur elakt det än må låta men nej det borde dom verkligen inte få ha 😡så jag hoppas från hjärtat att kraftdjuren vänder såna djurmisshandlare ryggen och därmed jämt😡

Just nu flyger en liten blomfluga omkring mig och min mat är tydligen hur god som helst så den lille får vara med och smaska lite han också för alla djur stora som små är helt underbara med en villkorslösa kärlek som inte kan beskrivas med ord för djur är ren och sann kärlek i alla,alla lägen 🌺❤️🌺😘

[NeferNefer]
7/18/15, 6:00 PM
#11

Jag har också extremt svårt att tänka mig att något Kraftdjur skulle stanna kvar hos en sådan ondskefull människa … 😭

[NeferNefer]
8/5/15, 9:23 AM
#12

Ytterligare ett sätt är att klicka för skogen. Du kan klicka en gång per dag och då hjälper du till med att rädda våra gammelskogar: http://naturarvet.se/ Allt hänger ihop, och det som gynnar Moder Jord gynnar våra Kraftdjur. ❤️

schnecke
8/5/15, 11:41 AM
#13

Här är inlägget jag letat efter!

Jag minns i början var jag otrygg att mina guider visste allt om mig, att dom var med på vissa saker osv. Men sen när jag fick kontakt med dom och fick ha konversationer med så förstod jag att det gjorde ingenting.

Jag var in och gav ett klick för moderjord. Ska gå in imorgon, övermorgon och så många dagar jag kan! 

När jag har arbete ska jag garanterat stödja vargarna (bli naturfadder). Sen eventuellt nån till. Jag tycker det är otroligt viktigt att vi hjälper djuren också.

Tänk bara det som hände lejonet Cecil.. Det är fler djur som blir lika drabbad som han.. Vi måste hjälpa våra underbara djur också ❤️

Annons:
[NeferNefer]
8/5/15, 12:08 PM
#14

Djuren är våra syskon, och vi är alla ett. ❤️

schnecke
8/5/15, 12:35 PM
#15

Så sant NeferNefer ❤️

[NeferNefer]
10/3/15, 11:56 AM
#16

Putt.

Upp till toppen
Annons: