Annons:
Etikettallmänt-om-kraftdjur
Läst 4987 ggr
[NeferNefer]
6/25/15, 6:32 PM

Kraftdjur eller djurorakel

Föst och främst vill jag betona att jag skriver utifrån min egen sanning. Jag vill inte såra någon och jag hoppas att alla söker sin egen sanning och inte bara tar andras ord för sannare än de egna.

Jag blir lite förvirrad av att folk verkar blanda samman Kraftdjur och djurorakel. För mig är det helt olika saker. Djurorakel är något tillfälligt som har betydelse för mig i just den situation jag är då. Kraftdjuret är något som följer mig hela livet. Det kanske ändrar form till ett större och starkare djur om jag behöver det, men det är alltid samma individ. Så om jag säger till er att ett av mina Kraftdjur är Sjögurka, och ni svarar "Jaha, vad betyder sjögurka då?" (det har faktiskt hänt, fast med min riktiga kraftdjur), då blir jag bara ställd. Mitt Kraftdjur ska inte tolkas. Mitt Kraftdjur är mitt Kraftdjur, helt enkelt. Givetvis kan djuret ha egenskaper som jag kan behöva (flygförmåga, god syn eller liknande), men det tycker inte jag är samma som att det ska tolkas. Det är på samma sätt som jag även har mina guider. Om jag säger att jag har en guide som heter Ragnar (påhittat namn), då vore det lika konstigt för mig om ni frågade "Jaha, vad betyder Ragnar då?". Om jag däremot hade en orakelkortlek och jag drog kortet Ragnar, då är frågan givetvis relevant.

Annons:
Valkyrija
6/25/15, 10:59 PM
#1

Mycket intressant text! Har själv aldrig hört talas om djurorakel tidigare faktiskt 🙂

Min sanning är att man har flera Kraftdjur men att visa tar på sig en större roll i olika perioder i livet. Detta är redan förutbestämt. Du har redan innan ditt liv på jorden gjort upp ditt liv och valt guider, Kraftdjur etc etc. Eller ja.. Du har inte valt.. Ni har valt varandra 🙂Det är som sagt min sanning men den förändras ju mer jag lär mig 🌺

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Kayenta
6/26/15, 7:42 AM
#2

Håller med dig Nefer för många gånger stirrar sig folk blinda på olika betydelser vilka varierar så från djur till djur och vad vi har för behov.

Kollar man hemsidor och böcker kan ett och samma djur ha olika betydelse för olika personer men att det hos djuren som hos oss finns ett beteende som man kan känna igen samtidigt som dom också som vi är individer med olika beteenden.

Det här kan bli förvirrande för många som läser på hemsidor och i böcker för frågan dyker ofta upp hur kan dom säga så olika så det bästa man kan göra är att känna in själv vad just sitt Kraftdjur har för betydelse och mening för just sig som person.🌺

Absolut Alyssa vi valde in det här innan inkarnation både med djuren och med guider och det bästa av allt är att det kan aldrig bli fel så vi har alltid med oss dom som för just oss fungerar bäst🌺

vinden är min mor
6/26/15, 7:57 AM
#3

Vad intressant.🌺

Alltid härligt när man får nya sätt att se på saker och ting.

Jag hade faktiskt inte tänkt på att jag och mina Kraftdjur valt varandra på andra sidan.

Men jag har tänkt på att mina kraft djur och jag är lika, vi har samma energi och mjukhet, lite som att min hund och jag är mer lika än mina barn och jag.🙂

Men när man mediterar med sina kraft djur går man ju ner i den undre världen.

och guiderna befinner sig ju inte där, inte heller andar.

Kan man färdas mellan de olika världarna när man är på andra sidan eller är det inte avskilt olika världar där? Jag tänker på när man planerar sitt liv, har man då umgåtts med sina kraft djur precis som man gjort med sin guide?

Nefer är djurorakel som ängla kort?

Har aldrig sett sådana. 🤔

☀️Mörker är bara brist på ljus

[NeferNefer]
6/26/15, 9:36 AM
#4

Vinden: ja, djurorakel är som änglakort. Det finns lite olika uppsättningar. Gemensamt är att djuret ska tolkas och ge ett budskap, precis som änglakorten eller tarotkort.

[NeferNefer]
10/3/15, 11:55 AM
#5

Putt.

kattenröd
10/13/15, 8:05 AM
#6

NeferNerfer, jag undrar hur du menar här: " Kraftdjuret är något som följer mig hela livet. Det kanske ändrar form till ett större och starkare djur om jag behöver det, men det är alltid samma individ."  Själv har jag alltid tänkt och kännt som så att det är tex Björn som är ett Kraftdjur inte just en individuell björn. Alltså hela djursläktets ande är kraftdjuret.

Annons:
[NeferNefer]
10/13/15, 8:29 AM
#7

Du har rätt, men samtidigt är det också så att om dina behov förändras eller din kraft blir större, förändras ditt Kraftdjur till ett annat sorts djur fast det ändå är samma individ. Jag kan tyvärr inte förklara det bättre än så. Tänk också på det jag skriver i trådstarten, "Föst och främst vill jag betona att jag skriver utifrån min egen sanning. Jag vill inte såra någon och jag hoppas att alla söker sin egen sanning och inte bara tar andras ord för sannare än de egna.". Så låter det här inte sant för dig, så är det inte det. Det är fortfarande sant för mig, min sanning förändras inte för att andra har en annan sanning. 👍

kattenröd
10/13/15, 8:41 AM
#8

#7 Tack för svar :) Nej, såklart ska du gå efter din egen erfarenhet och inte ändra på din sanning efter någon annas åsikt. Vi alla har olika synvinkel till Sanningen, så ska det vara.

[NeferNefer]
10/13/15, 8:59 AM
#9

👍Mycket klokt sagt!

NiklasTyreso
10/20/15, 9:46 PM
#10

Djurorakel är ett ord jag inte hört tidigare, men det stämmer för min upplevelse av fåglar. Sädesärlan förutsäger vissa saker, korpen har andra budskap, skator, talgoxar och domherrar betyder ytterligare annat kopplat till förfäderna.

Mandra
2/10/16, 6:07 AM
#11

Personligen håller jag nästan inte med om någonting som sägs i denna tråd. :)
Förutom det som sägs om djurorakel - det är givetvis bara ett sätt att "spå" med, likvärdigt med vilket sätt som helst när man spår i kort.
I övrigt håller jag inte med alls. 
Ett Kraftdjur är ett väsen, ett levande väsen - och allting som lever (ja allting som existerar) är AV NATUREN (Skapelsen/Skaparen/Källan/Ursprunget/Den store Anden/Gud eller vad du kallar det) givet en viss bestämd energi. Olika energier bildar t ex olika former och olika egenskaper (när de klumpar ihop sig).
Ungefär som att havssalt är salt, socker är sött, en citron är sur osv. Detta är egenskaper givna dem av Naturen. Visserligen kan man uppleva salt, sött och surt lite olika - men det är likafullt salt, sött och surt.
Ursprungsbefolkningarna världen över skulle inte alls hålla med om att ett Kraftdjur betyder olika för olika människor, att de inte ska tolkas osv.
Det är ju precis detta - ATT de är givna en viss egenskap som utnyttjas i t ex healing.
Kraftdjur har definitivt en grundenergi/egenskap som är givna dem av Naturen och den förändras inte från människa till människa utan är alltid där. Att det skulle vara olika är ungefär som att säga att en citron är en citron hos en människa, en apelsin hos en annan och ett äpple hos en tredje.
Det har OCKSÅ en viss personlighet - men också alltid en grundenergi. Precis som en människa har olika personligheter men i grunden har de ändå samma energi.

Det är väldigt missvisande detta att man säger att "alla har sin sanning". Alla har sin TOLKNING - men det finns alltid en grundläggande sanning under detta - som man BÖR söka som shaman. Det är just denna grundläggande sanning som shamanen utnyttjar i t ex healingarbete. Jag jobbar väldigt mkt med djur/djurenergier - inklusive Kraftdjur. Och då menar jag att jag använder deras energier i healingarbetet - inte bara genom att hämta någons eget Kraftdjur, utan jag utnyttjar den grundläggande energin ett visst Kraftdjur har till en specifik healinguppgift.
Vill jag t ex ge någon en lugnande behandling an jag t ex använda en björn (och vissa andra djur) eftersom en del av björnens grundenergi är just lugnande. men jag skulle definitivt inte kunna använda en lax - laxen har ingen lugnande energi i sin grundenergi. Jag använder ett rådjur för att heala hjärtesorg - men definitivt inte en get. Osv. Alla Kraftdjur har en grundenergi vare sig man är medveten om det eller inte.
Det var bara en av de saker jag anser vara felaktig med det resonemang som förs ovan.
Sen är det en helt annan sak att de tolkningar som finns på nätet kan skifta - det beror på okunskap - inte på att kraftdjuren inte har en grundenergi. Man bör hålla sig till sajter/böcker skrivna av ursprungsbefolkningar för att få korrekta uppgifter.
Allra bäst är att fråga Naturen själv!

[Romma]
2/10/16, 7:09 PM
#12

Sanningen är den absolut viktigaste oavsett vad andra säger så lev efter sanning och livet ska skåla er ❤️med eller utan shamanska konstigheter 😂

Upp till toppen
Annons: