Annons:
Etikettom-kraftdjur
Läst 2512 ggr
Valkyrija
6/1/15, 2:26 PM

Kraftdjur

För dig som är ny här eller som kanske bara inte riktigt förstått begreppet "kraftdjur" så tänkte jag ägna en tråd åt att förklara vad ett kraftdjur är. 

Så var är egentligen ett kraftdjur?
Det finns såklart olika synpunkter och åsikter här men generellt så brukar man säga att kraftdjur har i princip samma uppgift som våra guider och skyddsänglar. De guidar och skyddar samt hjälper oss när vi behöver deras hjälp. De är dessutom mycket bra att ta hjälp utav när det kommer till andligt arbete. Ett kraftdjur är ett djur som fått i uppgift att guida oss. Vissa tror att detta djur har fått denna uppgift innan djuret återföds men jag personligen tror att kraftdjur är så fullärda att de inte behöver återfödas igen vilket har gett dem rollen som kraftdjur. Att de liksom "uppgraderat" haha.

_Hur får man sitt kraftdjur? _Min personliga tro är att man kan byta kraftdjur när man behöver det. Detta byte är dock inget man själv styr över utan du får det kraftdjur som du behöver just nu. Jag tror dock inte att det kraftdjur som du kanske inte längre behöver just nu bara försvinner utan det kommer finnas med dig ändå men inte ta en sådan stor roll i ditt liv. Inom shamanismen sägs det att vi har hela 9 st kraftdjur men då jag endast träffat tre av mina kraftdjur så kan jag inte uttala mig om detta.  
Jag tror att man har sina kraftdjur från födseln men att vissa träder fram extra mycket när du behöver just de. Känner du dig snurrig och vilsen så kanske den kolka Ugglan kommer och hjälper dig på din väg eller om du känner stressad den jordande oxen?

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Cahira
6/3/15, 2:27 AM
#1

Det påminner mig att jag hade ugglan som barn. Fick plötslig dille på ugglor och köpte ringar och halsband. Den är med mig än, men inte lika starkt. 

Vet ett gäng andra.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

BaraNathalie
6/6/15, 6:18 PM
#2

Jag är helt insnöad på randiga katter, har 2 stycken. Ibland på nätterna kan jag vakna av att det står en katt och "bäddar" i sängen men när jag tittar upp så finns där ingen… kan det betyda att jag har katt som kraftdjur då? (Inte hört talas om kraftdjur innan jag läste detta, men kom genast att tänka på mina katter +min "osynliga") :-)

Valkyrija
6/6/15, 6:32 PM
#3

#1 Intressant! Tror att det är vanligt att det är så… Att man har ett kraftdjur som är väldigt centralt i ens liv ett tag innan nästa tar plats där, fastän det förra finns kvar där ändå 🌺

#2 Kan vara så! Det kan också vara en katt från andra sidan som spökar lite för dig 😉

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Cahira
6/6/15, 10:43 PM
#4

#3 Ja nog är ugglan kvar! Älskar uggletryck på tröjor än och så vidare. :) Speciellt barn owl, glömt vad den heter på svenska.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: