Kraftdjur iFokus

Kraftdjur

Etikettot-healing
Läst 1218 ggr
[NeferNefer]
3

Beröring

En av alla saker våra Kraftdjur kan göra är att hjälpa till vid healing av oss eller hjälpa oss att ge healing till andra. Faktum är att all kärleksfull beröring är helande, oavsett om givaren är utbildad healer, har healingen medfött eller inte alls ens har en tanke på healing. Det behöver inte vara en kram, även en vänlig klapp på armen eller axeln är helande.

Nedanstående text är tagen ur Rauni-Leena Luukanens "Sändebud från stjärnorna" (Bokförladet Trevi), och behandlar den västerländska läkarvetenskapen samt beröring (Rauni-Leena är själv läkare).

"Eftersom man inte förstår människans väsen, utan betraktar henne som enbart en fysisk maskin, behandlar man henne också mekaniskt, som en maskin.

Man har inte lärt sig inse att manuell beröring är en av de bästa behandlingsformerna. En beröring innebär en energiöverföring som sker automatiskt, på det undermedvetna planet, och som människan själv knappast märker.

Helbrägdagörares stora popularitet är just baserad på detta. De rör alltid vid patienterna, håller dem i handen, pratar vänligt och uppmuntrande utan att göra sig någon brådska.

Den teknifierade moderna läkarvetenskapen har med all sin teknik glömt själva människan - det vill säga att känslor och attityder har en avgörande betydelse både vid insjuknande och tillfrisknande.

Beröring av en hand, värme och hänsyn är ofta bättre terapi än tekniska behandlingsformer. Det har helt glömts bort i dagens effektiva, kyliga hälsovårdsmiljö."

Kayenta
4

Fantastiskt vackra ord och tankar och jag fastnar speciellt för dom här:

"Eftersom man inte förstår människans väsen, utan betraktar henne som enbart en fysisk maskin, behandlar man henne också mekaniskt, som en maskin.

För så har det ju blivit vi behandlas som om vi vore en maskin eller nåt annat ting och så ska det ju absolut inte behöva vara.Du vet ju min inställning till all form av vård och medicin,totalratar ju tom en huvudvärkstablett och söker mig alltid på alternativa naturliga  vägar.

Det är så sant att beröring gör så mycket och även för den som kanske har svårt med direktberöring finns möjligheter till distans samt att man får mötas av en helt annan förståelse där man som person står i centrum inte en massa kemiska gifter som i sin tur skapar nya obalanser.

En bekant till mig han kunde inte med att någon rör honom men när han tog emot healing och fick ligga under en filt där healern inte hade direkt kroppskontakt så släppte det där sakta men säkert efter några besök och idag får man röra på honom så visst kan det göra under på många håll där vården bara går bet😎

[NeferNefer]
3

Precis! Jag tror att medveten närvaro, att verkligen lyssna, också är helande. Om en patient känner sig hörd och respekterad kan hen slappna av och våga börja lita på att hen ska få hjälp ❤️

Kayenta
2

Visst är det så Nefer och jag måste säga att trots mitt eget enorma motstånd till all vård så verkar det som om man börjar få  upp ögonen för det här allt mer och mer.

Man börjar sakta men säkert se människan bakom och inte enbart skriver ut en massa gifter som i sin tur skapar biverkningar som leder till ytterligare sjukdom så det lilla jag läst och sett så verkar det kunna finnas en öppning för människan som får bli hörd för sig och sina verkliga behov❤️

Ett litet hopp men det krävs mycket mycket mer för att skapa trygghet och balans och samtidigt så börjar just healingen att ta sin form inom olika vårdinstanser så kanske finns det hopp ändå om en äkta läkning och balans 👍