När döden kommer nära.
På senaste tiden har 2 människor mitt i livet dött som båda mer eller mindre bodde hos oss när vi växte upp. Idag fick jag syn på att min systers bästa kompis från barndomen också dött nu. Det känns jätte konstigt! Kan alla 3 bestämt på andra sidan just denna vår/försommar för att gå över? Känner även en oro för min syster när hennes 2 kompisar som alla är födda 68 dör nästan samtidigt. För några år sedan blev en annan av våra bästa kompisar mördade. Är det normalt att så många dör runt 40 eller är det bara en slump? Det klart att inte alla blir 80 men ändå så känns 40 -45 med ganska små barn alldeles för tidigt.
☀️Mörker är bara brist på ljus
Jag beklagar förlusterna.
Jag kan berätta att jag har gjort erfarenheten att dödsfall ofta kommer tre och tre, och ibland är det ungefär samma ålder eller andra likheter, ibland inte. För ett par år sen dog tre unga män i min bekantskapskrets inom loppet av ett halvår. De kände inte varandra och de dog på olika sätt, men jag kände alla tre och deras namn började på samma bokstav. Jag vet inte varför det är så här …
Kram på dig Vinden och jag beklagar förlusterna ❤️Usch vad mycket jobbigt du går igenom 🤗
Vi gör ju alla en livsplan men sen om dom påverkar varandras kan man inte svara på och 40-45 är en väldigt ung ålder men man läser att när vi närmar oss 50 så kan många av oss om inte alla vara i en känslig ålder där mycket kan hända men det där är så olika och helt beroende på person.
Helt ovanligt är det inte,en bekant till mig var inte fyllda 40,en aktiv sportmänniska som bara gick ut och satte sig i bilen så somnade hon in.Alla blev vi chockade för ingen av oss hade sett några tecken,hon hade gjort frukost som vanligt till sina barn innan skolan och sen bara skulle ta bilen till jobbet och kliver in,vinkar åt sin man och sen sätter sig i bilen och det var bara slut.
Hennes man undrade för han brukade alltid kolla när hon körde iväg och tänkte får hon inte igång bilen men blev fundersam när hon satt så still så han gick ut och då hade hon redan dött.
Så det här händer och det är så olika,en del av oss blir rysligt gamla andra inte.
Att vi alla gjort en plan för hur länge vi ska stanna sen om planerna påverkar varandra är en annan sak och så kan det ju också vara i vissa fall men det behöver inte vara så alla gånger.
Förstår du oroar dig för din syster för så gör man när så mycket skett omkring er.En helt naturlig reaktion som kommer till alla förr eller senare när liv börjar nå sina slut oavsett ålder så kommer tankarna och oron över vad kan hända här näst.
Hoppas innerligt inget mer sker,att ni får ro och lugn.Känner igen det här med tre,varför vet inte jag heller men det där ska jag försöka ta reda på,vad det beror på för det är inte ovanligt att det rör sig om just tre som går över nästan samtidigt.
Stoooor kram på dig 🤗
Tack så mycket Nefer och Kayenta!❤️
Jag har tänkt på att det ofta blir tre djur sjuka och så samtidigt men jag har inte varit med om 3 dödsfall nästan samtidigt.
Men kanske blir det så i bland?
Vad märkligt att de tre du kände Nefer till och med började på samma bokstav!
Och vilken chock familjen måste fått som du berättade om Kayenta!
Någon dag efter att jag fått veta om den sista, Anna-lena så kände jag att jag började öppna upp medans jag gick i skogen.
Sedan ändrade mitt ansikte form och jag såg Annalena.
Jag sa till henne att jag var så ledsen för hennes skull, mitt hjärta var så tungt just då.
Men hon svarade med en lätt känsla i hjärtat.
Allt var bra. Hon var inte alls ledsen utan kändes väldigt fridfull.
Jag sa att det måste vara så hemskt att inte få vara med om sina barns hela uppväxt.
Men hon skulle visst vara med, hon kände inte alls att allt var slut bara för att hon bytt form.
Så då behövde ju inte jag heller gå och vara ledsen.
Sedan sa vi att vi syns på andra sidan och sedan försvann hon.
Känns faktiskt riktigt bra att jag fick ett avslut med henne och det är nog lite onödigt att jag går runt och lever mig in så mycket i hur dåligt andra mår.
🤗Vinden🤗
En stor 🤗 från mig också Vinden 🌺
🤗❤️