Annons:
Etikettkraftdjur-religion
Läst 2049 ggr
Valkyrija
2015-05-21 21:52

Kraftdjur & Religion?

Olika religioner har ju olika syn på Kraftdjur. Shamanismen säger att man har 9 st Kraftdjur exempelvis. Då jag inte är så hemma på detta med religion så ställer jag frågan till er med olika religioner. Vad är ER religions syn på Kraftdjur?

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
[NeferNefer]
2015-06-25 20:42
#1

Det finns olika shamanistiska traditioner, vilken är det som säger att folk har nio Kraftdjur? *nyfiken i en strut* 🙂

Valkyrija
2015-06-25 22:55
#2

#1 Oj jag vet inte vilken tradition det är men jag har läst det på flera ställen bl a Druid & Shaman iFokus 😃

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Kayenta
2015-06-26 07:30
#3

Ja visst ja nu kommer jag ihåg att jag läste det där inne på D&S om nio Kraftdjur och tänkte jaha du har nio jag har ett men jag orkade inte kasta mig in i den diskussionen då 😃

Men enkelt sett på det så har den personen nio men att alla andra ska ha det är så individuellt beroende på vad vi har för olika behov🌺

Mandra
2016-03-05 10:36
#4

Så vitt jag vet finns det inga andra religioner som håller sig med Kraftdjur. Bara olika shamanska traditioner. och hur man anses kunna ha skiftar från tradition till tradition. finns inget bestämt antal.

Sommarek
2016-03-09 09:47
#5

Jag är wiccan, och wicca säger inget om det alls.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Skogsvittra
2016-09-16 20:44
#6

Jag är forn sedare och tror att man har en fylgja… vilket jag tror är ungefär samma sak som Kraftdjur? (Är lite dålig på det där haha). En skyddsande som skyddar en helt enkelt och kan gestaltas som ett djur. Och som man kan se i drömmar. Har dock aldrig träffat min och inte försökt :|


Annons:
Upp till toppen
Annons: